niedziela, 8 stycznia 2017

http://www.kulturalna.warszawa.pl/

Kabaret Moralnego Niepokoju

Długo się wahałem, ale zawsze gdy coś mi siedzi na duszy muszę to wykrzyczeć.

Jutro w INTERNECIE ma miejsce premiera nowego cyklu ośmieszającego naszą polityczną rzeczywistość "Ucho Prezesa". Przyzwyczajeni do dawnego "Posiedzenia Rządu" właściwie powinniśmy to traktować jako coś naturalnego, lecz czy aby na pewno ? Robert Górski lider kabaretu w swoim wywiadzie zapytany dlaczego premiera ma miejsce w internecie, a nie na którymś z kanałów TV odpowiada, że owszem podobało się wszystkim, ale nikt nie chce tego emitować, bo po co się narażać np. na kontrole urzędu skarbowego ? I czy ktoś jeszcze mi powie, że mamy wolność słowa i demokrację. Stacje TV boją się, że państwo wykorzysta swój aparat by "dokuczyć" komuś kto dopuszcza się krytyki władzy. Taki system już był. Czy ktoś wciśnie mi, że jest to wymysł któregokolwiek z nadawców ? Niby można mówić wszystko, ale potem jeden telefon z Warszawy (którego nie znajdziesz w żadnym dokumencie, podobnie jak zakaz udziału służb w WOŚP) załatwi Ci tyle kłopotów, że odechce Ci się krytyki władzy. Nie boją się tylko Ci, których na to stać i wiedzą, że mają czystą "metrykę". Reszta woli zachować milczenie, "bo może i na mnie coś znajdą". Pozostaje dylemat czy ważny jest krótkowzroczny zysk i 500+ w kieszeni czy prawdziwie demokratyczna Polska. Pamiętaj bowiem, że ta demokracja kiedyś dosięgnie i Ciebie.

Miłego wieczoru Tomek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz